Alla inlägg under november 2007

Av Johanna Hakorinne - 30 november 2007 18:28

våran årliga julgran är uppe. på gården alltså :) varje år sätter dom upp en skitstor gran på gården. typ precis utanför mig ^^. nu är det bara snön som fattas ;D jag kan inte fatta att de är jul, snart iaf. på söndag är det ju första advent redan. och imorgon är de första december..

jag har precis laddat ner ett öga rött :p så den ska jag kolla på lite senare. hoppas att den är någorlunda bra iaf (a)

ska snart upp till pappa en sväng. hämta lite pengar :) eller jag har inte ringt och kollat om han är hemma, men de brukar han vara ^^. måste till willys också, har inte varit där än, så att jag får mitt naturgodis :) fast klockan är ju speciellt mycke, så jag hinner :)

nu ska jag gå och klä på mig och ringa min pappa ^^. skriver kanske mer senare, om hur filmen va kanske :) fast ni har säkert redan sätt den :p

ha en trevlig fredagskväll <3

Av Johanna Hakorinne - 30 november 2007 15:26

jahapp, då vare fredag.. kommer nog inte hända något speciellt ikväll heller, satsar på att bli frisk :p fast jag börjar få panik. har suttit hemma i vecka. nästan två.. haha får ännu mer panik nu

men till affären ska jag väl kunna gå? eller? de måste jag, få lite frisk luft. och köpa naturgodis, har inte ätit de på hur länge som helst! joo,de blir nog en tripp till willys lite senare :)

johanan :) visste inte om att du hade hittat min blogg ^^. haha jadu, jag har hur mycke som helst och göra! men jag får ju göra dom under praon. de är nog inte så hemskt och missa nån dag från max precis :p

nu ska jag äta "frukost". och kanske kolla på ett avsnitt av one tree hill :)

<3

Av Johanna Hakorinne - 29 november 2007 18:54

min andra mentor ringde mig precis. fast egentligen så är hon inte min mentor, våran klass har som två mentorer. sen delade dom upp klassen. fast hon är väl som min klassmentro tror jag :p iaf.. hon har jag i no, så vi kom överrens om att jag ska göra kemi provet på måndag, vi får ju ta ledigt från praon då eftersom att lucian är under praon, då jag tror att det blir 2-3 dar som vi får ledigt. i några timmar iaf. så då ska jag dit en timme innan träningen börjar och göra provet. ska lämna in arbetet då också. novellen lämnas in då också :) skönt att de där är avklarat nu :) nu är det bara so och bilden. men om inte min so lärare hör av sig (jag har inte hennes nummer) så får jag försöka hitta henne då på måndag och prata med henne. måste ju göra ekonomiprovet och lämna in cv. men jag kanske kan försöka hinna skriva cv tills på måndag också, aja vi får se om jag hinner. bildläraren får jag också ta och prata med på måndag :) juste engelskan också, får ta och prata med henne på måndag också :p

november är ju slut snart. bara imorgon kvar. vart har hela november tagit vägen? de är ju fan 2008 snart ;o tiden går läskigt snabbt alltså!

ne nu ska jag kila! :) gissa vad jag ska göra? :D kolla på one tree hill! :D haha

ciao <3

.

Av Johanna Hakorinne - 28 november 2007 18:50

imorse när jag vaknade kunde jag knappt prata. hade så jälva ont i halsen! har de fortfarande men nu hör folk vad jag säger iaf (a) precis vad jag behövde, bli mer sjuk! haha

min mentor ringde precis. hon är ju bara för söt. det första hon sa va hur mår du? jag börjar bli ängslig. :) hon är ju bara för söt ^^. hon lovade att hon skulle prata med dom lärare som jag har missat något "med" sen så skulle hon höra av sig när hon hade pratat med dom :) hon sa minst 5gånger du får inte gå ut om du är sjuk! de viktigaste just nu är ju att du blir frisk. för er som inte vet, så är hon en lite äldre dam (haha, vill inte säga att hon är en gammal kärring :p) hon är iaf närmare 60 :p för de mesta glad, försöker ta hand om oss alla på något vis :) .. vi pratade ett bra tag. helt plöstsligt sa hon. johanna du som är så söt och fin, varför ställde du inte upp som luciakandidat för? haha jaa du de va en bra fråga hade jag lust och säga :p haha, nejmen jag vet faktiskt inte om jag tänker efter ^^. de är förresten ingen från våran klass som är med där.. ingen från bondeklassen heller tror jag .. men men, jag ska iaf vara med i själva tåget :) ska antingen vara tomte eller tärna, vi får se :p

just nu sitter jag och väntar på att säsong 4 av one tree hill ska bli klar :) sista avsnittet i säsong 3 slutatde så att man bara måste se 4an :p haha känner mig ganska efter, alla ni har säkert sätt alla one tree hill avsnitt redan :) men men bättre sent än aldrig :)

ska äta midda snart också. har inte kännt mig hundrig på snart två veckor, ganska skönt faktiskt. men nu börjar de kurra lite i magen. kanske är ett tecken på att jag håller på och bli frisk :)

nu ropar mamma att maten är klar :)

hejdå <3

Av Johanna Hakorinne - 27 november 2007 22:04

åh, vill bara skriva lite snabbt om hur glad jag är för att jag har neviin som min kompis! :) som ni kanske förstår så har jag precis pratat med henne i telen :) vi snackade om hur jag ska lösa som här skolgrejerna :)

tack ida för tipset om hemsidan :D kommer nog vara till en stor hjälp! :)

godnatt <3

Av Johanna Hakorinne - 27 november 2007 15:58

sov nog ca en timme sammanlagt inatt. gissa om jag blev smått irriterad, blir alltid de när jag itne kan sova, får typ panik och då blir de ännu svårare och somna :p men jag somnade vi halv åtta, men kl åtta ringde min väckarklocka. skulle skicka ett sms till en klasskompis om hon kunde komma med lite grejer (jaa, de är samma tjej :p ) såklart så glömde hon mer än hälften! hon kom bara med mina no grejer. so och svenska grejerna kom hon inte med. och vi har tydligen fått en till uppgift som ska vara inne senast på fredag. vi ska skriva en cv. eller de heter väl cv? när man skriver som ett brev när man söker jobb? .. aja, de är en so uppgift. har läst några fåtal sånna i mitt liv. de är ju hur svårt som helst och skriva en sån! man ska ju skriva saker som man är bra på och sånt ..

imorgon är de en mässa i en skolan som jag troligen ska börja i. måste ju gå dit, feber eller inte! om de nu är den skolan jag ska börja i så har jag inte något val direkt :p .. men den är ju inte förren vid 18tiden har jag för mig. får väl ta och dricka powerking innan jag gå :) man blir ju pigg av de ^^.

alla ni som har sätt one tree hill. ni vet vilka peyton och brook är. dom är ju "bästisar" jag vill också ha en sån vän. dom snackar ju om allt! precis allt. hjälper varandra och grejs :) fast jag kanske har såna/sånn redan. fast tar inte vara på dom/den..

den senaste tiden har jag ju typ bara skrivit massa depp saker. men ska försöka undvika de nu! ska försöka blir lite mer posetiv :) 

skriver kanske mer senare :)

hejdå <3

,

Av Johanna Hakorinne - 26 november 2007 23:29

som ni ser så har jag bytt bakgrund :) kanske inte världens snyggaste, men bättre än den förra iaf (a)  fast är ändå inte nöjd :p aja, vi får väl se, kanske ändrar snart igen :)

förresten, jag tror att den här "skolgrejen" löser sig :)

godnatt <3

Av Johanna Hakorinne - 26 november 2007 16:53

åh, vad ska jag göra? neviin och johanna ringde mig precis och berättade att jag måste komma till skolan eftersom att jag missar asmycke. vad ska jag göra åt saken? jag vet att vi har asmycke denna vecka.. men vad hjälper de och sitta i skolan när man är sjuk, de är ju endå ingeting som fasnar i mitt huve. man är där fast ändå inte..

haha, min mentor brukar ringa om man är borta en längre tid för att kolla hur man egentligen mår. just nu sitter jag och hoppas på att hon ska ringa xd. hur ofta händer de att man vill att ens mentor ska ringa? xd .. aja, men hon skulle ju kanske ha kunnat prata med dom lärare som jag har mycke med denna vecka.. vi går ju på prao, men skolan är ju ändå öppen, de är ju bara niorna som försvinner. så jag kan ju komma under praon och göra vissa grejer. kanske de engelska oförberedda provet som är imorgon. fast no kan man ju glöma att hon går med på att jag gör vissa grejer under praon. hon fattar nämligen inte att om man är hemma och är sjuk, så kan man inte plugga. för de första orkar man inte, för de andra så fasnar inget, eller inte hos mig iaf. för de tredje oftast så har man inga grejer hemma! däremot så är so läraren förstående för sånna grejer.. men aja, vi får se vad som händer.. orkar inte skriva mer :p

<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards